16 Ocak 2012 Pazartesi

III. Geyik Kosusu 28K

15.01.2012, North Face sponsorlugundaki III. Geyik Kosusu'nda, gecen 2 seneki kosulara ilaveten, 14K'lik parkur uzerinde 2 tur donulerek tamamlanan 28K kosusu da eklendi ve deli cesareti gostererek bu mesafeye kaydoldum. Ultra maraton kosanlar 28'de neymis diyebilir ama hic maraton kosmayan icin 42K ne ise, boyle bir parkurda 28K'da benim icin hemen hemen o idi. Cunku bu mesafede trial yaris kosu tecrubem henuz yoktu. Ha, Neset Suyu'nda deli gibi donulen 5 turu saymiyorum. Geyik parkuru ile kiyaslayinca, Neset Suyu artik birkac yokus disinda duz kosu sayilabililr.

Kosudan gunler oncesinden karli bir hafta sonu olacagi hava raporarinda bildirilmisti. Dailymile'da donen muhabbetlerde keske kar olsa diye dilek tutanlari tanri dinledi ve oyle de oldu. Cumartesi sabah yagmurda hafif jog atarken, ogleden sonra kar yagacagi belliydi. Geyik kosumuzdan bir gun oncesine denk gelen mevsimin ilk kari, ozellikle sehrin kuzeyine lapa lapa yagarken, seyrine doyum olmadi. Yarin gorecektik bu keyif devam mi edecek yoksa kosuyu daha mi zorlastiracak.

Pazar sabahi ormana giderken arabanin termometresi -3 ve civari gosteriyordu, ayaz yok, hava yumusak, gokyuzu acikti. 8:15 gibi ormana vardigimda organizasyon herseyiyle hazirdi. Macera Akademisi bu isi cok  guzel kiviriyordu. Bu Nisan Iznik Golu'nde planlanan 60K ve 120K'lik ultra maratonlar, onlarinda  kendilerine guvenlerinin hayli arttiginin gostergesiydi. Sanirim cok surmez, yurt disindan bircok kosucuyu ceken organizasyonlari bizde ulkemizde bu arkadaslar sayesinde gorebilecegiz.

Bu kase icin kostuk, arka planda  kayit kuyrugu
28K start 9:00'da, 14K ise 10.15'de baslayacakti, 28K katilimcisi daha az oldugundan henuz cok kimse yoktu. Beklemeden gogus numarami, zaman cipini alip, hazirliklar icin arabanin yanina indim. Cok da soguk degilmis gibiydi ama hareketlenince yuze carpiyor kendini hissettiriyordu. Ihtimalleri gozardi etmeden, iki corap, alta kisa, ustune uzun termal tayt, ustume iki uzun kollu (biri ruzgar kesen) shirt, sapka, buff, kalin eldiven, kafaya bere giyip, dallardan korunmak icin gozlugude taktim. Gecen kosuda ondeki kosucudan gerilen dalin gozume girmesinden sonra gozluksuz kosmama adeti edindim. Diger Geyik kosularinin aksine, bu kosuda su israfini onlemek ve ormani kirletmemek adina sular damacanadan herkesin tasimasi gereken suluklara her 2-3K'da bir verilecekti. Hava cok su tuketilmeyecek kadar sogukken, su istasyonunda vakit kaybetmemek adina, sirt cantamin su torbasina 700ml su, 1-2 jel ve kuruyemis koyup canta ile kosmayi tercih ettim. Ayrica her 2-3K'da bize verilen cipleri birkac saniye durup okutmak gerekiyordu. Umarim bir karmasaya yol acmayacakti bu durum.

Start oncesi, kiyafetler piril piril
Planlanandan 10 dakika gec, 9:10 gibi start aldik. Kosu bitince tam sayiyi gorucez ama yaklasik 30 kisi vardi 28K startinda, cipleri tek tek okutarak one atildik. Start ile baslayan tatli rampa donmus kar kapliydi ama kaymadan kosulabiliyordu. Gecen kosulardan edindigim tecrube ile yokuslarda cok zorlamadan, yokus asagi biraz daha salip kosmanin, trial tecrubesi az olan benim icin daha uygun bir taktik olacagini varsaydim, 28K'yi yaklasik 750m tiramanarak cikarmak, hemde ayni parkurda iki tur donerek nasil olacakti cokda kestiremiyordum.

                                                      Start ani ve ilk metreler

Cikisda hemen herkes zaten onumdeydi, aslinda elimde kamera oldugundan onde kosanlari cekmek daha keyifli olacagindan baslangicda bile olsa arkada olmayi tercih ettim. Kamera start'a basmistim ama bir sure sonra saatime baktigimda, kosu startinda saati baslatmadigimi gordum. Bunu farketmem yaklasik 1K sonra idi. Gecde olsa kosu kaydina da basladim.

           Start sonrasi tek sira grubu takip ve cip okutma

Orman kar kapli, muthis manzaralar sunuyordu bize. Onumde yaklasik 25 kisi, patikadan tek sira halinde sag sol, in cik yaparak gidiyordu. Uzun sure bu hattin arkasinda gidebilmeyi basardim ama zaman ilerledikce, dogal olarak aralar acilmaya, arkamda ve onumdeki kosucu sayisi azalmaya basladi. Soguk hava tek acik kalan yerim, yuzumu biraz yakiyordu dogrusu. Ara sira elimi yuzume tutup nefes vererek yuzumu yanagimi isitarak bu kucuk sorunuda cozebiliyordum.


              Geyik gibi seken, virajlari alamayan ve sonra uzaklasan Galip Akkaya

Bir sure sonra arkadan Galip geldi. Hayirdir Galip dedim sen bu kadar geriye kalmazdin. Isiniyormus meger. Patikadan cikip toprak yola girdigimiz, 3K sonrasi baslayip yaklasik 2K suren rampada daha iyi pace tutarak uzaklasmaya basladi. Bu rampa bana uzun gelmisti, yarisina gelmeden bir sure yurumek zorunda da kaldim zaten. Gecen seneki iki kosuda da hemen hemen bu noktada ayaklarimda once karincalanma, sonra siskinlik hissi olusuyor, sanki beton bir blok tasiyormusum gibi oluyordu. Gecen 2 kosuda da ayni durum olmus, ciddi yavaslatmis hatta durdurmustu beni. Kaslara ani, asiri kan pompalanmasindan, kaslari cevreleyen kese gibi yapinin zorlanmasindan olabilir demisti doktor. Benzer his yine vardi ama durmadan kosabildim bu sefer, belkide bugun ki gibi daha yavas tempo ile baslamaliyim her zaman ya da kaslari daha iyi isitmali trial kosulari oncesi.

6K sonrasi yokus asagi 5:00 pace'le biraz olsun hizlanmaya calistim, ki kosu sonrasi baktigimda daha hizli da gidememisim. Sonrasinda girdigimiz patika bizi, Ikinci Mahmud Goleti'nin yanindan kosturarak cok hos doga manzaralari sunuyordu, patika bazi noktalarda daraliyor, kaygan yolda daha dikkatli kos diyordu. Goleti gectikden sonra yaklasik 2K'lik tirmanisda Bakiye Ablayi uzakdan secebildim, onumde uzun sure kostu. Keci gibi cikiyor bir turlu yakalayamiyordum onu. 8K ile baslayan inisde biraz daha hizlanarak yakaladim artik, kisa bir konusmadan sonra kolay gelsin diyerek ayrildim.
                               
Super manzara, cip okutma, yoldaki agacdan atlama, Bakiye Abla

Su ihtiyaci duymadan, yer yer video kaydi yaparak kosuyordum. Buraya kadar yanilmiyorsam 3 cip okutma noktasindan sorunsuz gectim. Bir elimde kamera oldugundan arkadaslarin yardimiyla zamani okutup devam ediyordum. 28K'da az kosucu olmasi aralarinin bir hayli acik olmasi cip okutmakda ya da su tedarikinde sorun karsilasilmadan ilerlenmesini sagliyordu.

10K'da baslayan rampa en dik ve uzun olaniydi. Burada parkur, toprak yoldan cikip yine patikaya giriyordu . Merdiven cikmakdan cok daha guctu. Isinan havayla toprak biraz daha yumusamis kayganlikda armisti. Agaclardaki karlar eriyip, kar yagiyormus gibi uzerimize su, buz karisimi olarak yagiyordu.


                                     10K'da cip okutma hakemlerle muhabbet

Yuruyerek bu rampa cikildikdan sonra yer yer duz, daha cok inisli finish'e varmak kalmisti. Bu bolge daha cok gunes aldigindan bir hayli camur vardi ancak gece sene yagmurlu bir gun sonrasi kosulan kosuda cok daha fazla bataklik olusmustu. Bir sure sonra finish noktasindaki muzik yayini kulaklarimi doldurmaya baslamisti. Finish alani bir hayli sakindi, 14K'cilarda cikinca birkac gorevli disinda kimsecikler yoktu.

Butun parkur cok iyi isaretlenmis, yanilgi olmaksizin beni patikalardan buraya, finish'e kadar getirmisti. Bu noktadaki istasyondan iki kucuk muz alip yerken, cipi okuttum ve ikinci tura basladim. ilk 14K, 01:32 ile gecildi. Kosu oncesi suphelerimin aksine ikinci tura yilginlik olmayan bir ruh haliyle baslayabildim. Aslinda ne kadar mesafe kosacagina sartlanirsan, gercekten o mesafenin son kilometrelerine kadar kosulabiliyor, ama 14K kosacagim diye baslayip, hayir bir 14K daha kosacaksin deseler orda yigilir kalirim saniyorum. Bu yuzdendir ki, uzun kosularimda ayni pace'le 24'de kossam, 32'de, bitisde hemen hemen ayni yorgunlugu hissediyorum.

10:15'de baslayan yaklasik 100 14K kosucusu, kosulan patikayi daha belirgin hale getirmis, ayni zamanda daha isinan hava ve topragin cignenmesinden dolayi da camurlasmada artmisti. Ikinci tur cok daha yalniz kostum. Yuruyerek giden 14K kosucularindan birkacini ve 28K kosan bayan kosucu Cigdem Ozcan disinda cok kimseye rastlamadim. Yorgunlukdan ve agirlasan zeminden dolayi biraz daha yavas donulen ikinci tur 01:43 ile bitirildi.
                                    
                    Camur icinde son metreler ve nihayet Finish

28K 3:15'le, ortalama 7:00 gibi cok yavas bir pace'le, yaklasik 750m yukseklik kazanimiyla bitirildi. Farkli bir deneyim, hadi bi ultra trial kosalim tekliflerine karsi boyumun olcusunu aldigim, sen bir daha dusun dedirten bir tecrube oldu. O pazar, 4K, 14K, 28K parkurlarinda 191 anac, bambi parkurda 10 kucuk geyik usudu, kostu, dustu, camura batti, kalkti ve finish'i gordu. Macera akademisine tesekkurlerimizle.....
end of 28K
Boyle bitti
Kosu sonrasi, kosan ve arabada oturan
14K Erkekler Kursu
Eser Akis 1:02
Ali Saribey 1:07
Merdan Cakir 1:08
14K Kadinlar kursu
Sennur Atli 1:22
Yasemin Goktas 1:25
Didem Dogruyol 1:25

28K Kadinlar kursu
Cecile Lavinge 3:17
Bakiye Duran 3:30
Cigdem Ozcan 3:38
28K Erkekler kursu
Dincer Yilmaz 2:20
Musa Gokhan 2:24
Mahmut Yavuz 2:28
Garmin Parkur ve Yukseklik Profili

Google Earth'de Parkur

3 yorum:

  1. Super yazi olmus Gungor, bacaklarina, yuregine ve kalemine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      yarışa ilk kez katılacakların yanlarında getirmeleri gerekenler (koşuda kullanılacak sırt çantasının olmazsa olmazları, kıyafet, ayakkabı vb) ve koşu boyunca izleyebilecekleri stratejiler konusunda da deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz lütfen?
      teşekkürler,

      Sil
    2. Organizasyon resmi sayfasinda ( http://www.geyikkosulari.com/kosu-malzemeleri.php ) sorunuzla ilgili tavsiyeler var ancak kisaca ozetleyecek olursam
      - Ayakkabi en onemli aksesuar. Bu mevsimde zemin camurlu ve kaygan olacagindan trail ayakkabi sart. Klasik kosu aykkabilarina nazaran taban kismi daha tirnakli olup, kayalik ya da yumusak zeminlerde tutunmayi saglayan. Asfalt ayakkabilar ile, ozellikle bu sene kosmayi denemek gereksiz risk almak olur ki aktivitenin olabilecek zevkini de oldurebilir.
      - Diz altina kadar uzun, kalf kaslarini da tutan corap
      - Hava yumusak bile olsa uzun tayt sart. Patikalarda caliliklar gecilirken otlar bacaklari cizebilir.
      - Hava durumuna gore ust kiyafet secimi size kalmis, ruzgar, yagmur ya da soguga karsi. uzun kollu olmasini tavsiye ederim.
      - Yine hava durumuna gore bere/sapka ve eldiven alinmali
      - Hava aydinlik durumuna gore (koyu ya da acik renkli camli) gozluk takilmasi faydali olur. Ozellikle baslangic kalabaliginda patikalar takip edilirken, onunuzde kosandan gerilip size carpabilecek cali ya da dallarin gozunuze carpmasini onler.
      - Organizasyonun da uyardigi gibi, su istasyonlarinda bardak ya da sisede su dagitilmayacagi icin, kendi tasinabilir suluk ya da sirt cantanizda suyunuzu tasiyip, biterse bu istasyonlarda damacanalardan doldurabilmeniz icin herhangi bir su tasiyicisi.

      keyifli kosular

      Sil